Saturday, August 01, 2009

Už sme tu


Zase si ma zobudil

Moja
Opakoval si
Akoby mimochodom


Zase si mi priniesol
Akútny príliv


Nelásky


Naliehavej
Ako každá hádka


Potom si mi porezal dušu
A do rána bozkával tú bezcennú jazvu
Hlupák
Nevieš
Že jedna noc je
Aj celý život


Primálo




Kedy


Naposledy
Si mi povedal
Kedy?
Aby som sa vyzliekla

Že som nádherná

Naposledy
Minulý štvrtok
Keď som sa vrátila
Vyziabnutá z nocí
Keď kocúr ochorel
A po ďalšom dni som plakala v kuchyni
Dusila sa teľacina
A ja som neprišla na večeru
Prehrala som
Si

Lásku


Kedy
Naposledy
Bude to isté ráno
Po všetkých nociach

Ktoré sme neprespali?


Naposledy
Keď som syčala
Tebe do tváre
Takej opačnej



Friedrich


S určitou platnosťou siedmych dní
Oznámil
Že z tretieho poschodia
Vedie najkratšia cesta do
Hniezda v žltom javore

a okrem toho, na dvore je mnoho iných stromov

Jabloň so štyrmi jablkami
Jaseň, na ktorý
ako ja vravievam
Treba vyliezť do výšky troch metrov
Keď sa objaví medveď
Všežravec
A odtiaľ jačať

Na medveďa


Večer ti ostrihám uši
A vyhladím vrásky
Sľubujem.



***


Tak rada sa otváram
A potom si rukami zakrývam prsia
(maličká a čistá)
A tak rada nepoznám iné
Než tvoje ruky

Nie moja slabosť
Ale tvoja sila
Som taká
Šťastná
Že dnes
Môžem pri Tebe

Plakať



***


Ďalší skvelý dôvod
Napísať
ďalšiu hlúpu báseň

Ubolenú
Šťastnú

Pery mám zašité

Neotvorím
Sa
Nedokážem
Sa

Už nepíš
Viac
Nejde pomenovať
Toľké množstvá
Veľkosti



***


Opäť
Je späť
Ničivá a desivá
Lavína nevedomosti



Noc preplačem


Ráno sa zobudíš v mojich vlasoch
A ja ti prinesiem celý svet
Budeme sa milovať
Kým ma zas nezničíš

kým ťa zas nezničím

*

naučil ma čo som verila že viem

Zmočený
Tridsiaty júl
Večer baránky
Ráno riasy
Zase to isté

Ráno

Nikde

Neviem zvládnuť svoje
Každodenné začudovania
Pustota, predsudky, pustota
Je mi tak strašne ľúto tejto
Nahej špiny

Ako ďaleko bývajú chlapci z konca sveta?

Úbohí, špinaví, nevedomí

a

Vznešení, až sa trasiem.



O tom...


Urobila som krok
Zradila priestor
Nepriniesla seba
Dala nepostihnuteľné

Nebola som, nikde nebola
Len každý deň bolel ako čert


Vieš
Bývali sme spolu jedno leto
Ja taká mladá a on taký


Starý


Hanbím sa a bojím
Skáčem na trolejbus
K tebe do hniezda
Na sedmičke

Z kuchyne balón
Večera ráno
A ťažko
Keď myslím
na tvoje

slová


Odišli sme a ja o tom nemôžem


Neviem

Viac

Nič




No comments:

Post a Comment