Tuesday, October 27, 2009



Zákop (Listopad 1917)




V zákopech válka smrdí jak bolavá noha, ale právě proto můžeme stát na svých - dokud smrdí!

Traum

Hodně pod cenou – všechno.

Procházel jsem se jako průvodce, noční hlídač – mezi tím vším.

A je mi zle.

Celých deset let před tebou – a nic z toho nemám.

Jen ten hloupý pocit před usnutím – svědomí.

Jar

Vidíš je? Hotová pára z hnoje.

Traum

Vidím, vidím – a zítra odjíždím, tam Nahoru – a myslím, že se nevrátím.

Není proč – neměl jsem žrát ten černý neřád, který jsi přinesl z pátého patra.

Uznávám, že do této věci jsem já dostal nás dva, ale jen jeden se může vrátit k Hassardu.

Tuším, že válka brzy končí - ta první. Čeká nás dlouhý nádech, v dusné přítomnosti – žebra nás budou bolet.

Přesně za rok – železa, pamatuj - a dobře se nauč počítat – pátá legie, druhý oddíl – domobrana Háku.

Drž se štandartu – Tarasa, Orned, Ker. Bojujeme za ty mrtvé, živé ať vezme čert!

odcházel
protože nebyl nikdo
kdo by chtěl zůstat

Velmi často, často domýšlíme důsledky toho, co nikdy neuděláme!


Jar Henkatenn – vlajkonoš V. legie K.S. 1916



(Jaroslav Diviš: Sbírka Garde Traum)

No comments:

Post a Comment